Türkiye İtibar Akademisi tarafından bu yıl on ikincisi gerçekleştirilen “Türkiye İtibar Endeksi Araştırması” sonuçları açıklandı ve Şenpiliç Türkiye’nin “En İtibarlı Markaları”ndan biri seçildi. Bununla birlikte “Türkiye İtibar Endeksi” araştırmaları kapsamında bu yıl ilk defa “Kadın Marka Tercih Endeksi” araştırması da yapıldı. Sadece kadın hedef kitlenin tercihleri üzerine yapılan bu araştırmanın sonucunda da Şenpiliç “kadınların en çok tercih ettiği markalardan biri” oldu.
Tüketici nezdinde en itibarlı markalardan biri
Beykoz Üniversitesi ve İtibar Akademisi iş birliği ile gerçekleştirilen Türkiye’nin en itibarlı kurum ve markalarının belirlendiği “Türkiye İtibar Endeksi Araştırması”nın sonuçları açıklandı. Araştırma sonuçlarına göre Şenpiliç, tüketici nezdinde beyaz et sektöründe Türkiye’nin en itibarlı markalarından biri olarak yer aldı.
Türkiye İstatistik Kurumu’nun “Türkiye Örneklemi” olarak kabul ettiği 26 bölge ve 72 ilde 15 Aralık 2022 – 15 Ocak 2023 tarihleri arasında yaklaşık 15 bin kişi ile gerçekleştirilen araştırmada ana ve alt sektörleri ile toplam 66 farklı sektörde faaliyet gösteren markaların itibar derecelendirilmesi yapıldı ve Türkiye’nin itibarlı markaları belirlendi. Bu yıl 12.si düzenlenen araştırmanın sonuçlarına göre Şenpiliç, tüketici nezdinde beyaz et sektöründe Türkiye’nin en itibarlı markalarından biri olarak belirlendi.
TÜKETİCİNİN YANINDA OLAN MARKALAR TERCİH EDİLİYOR
Türkiye genelinde rastgele seçim metotları ile belirlenen 15 bin kişinin CATI, yani bilgisayar destekli telefonla görüşme yöntemi ile arandığını belirten İtibar Akademisi Başkanı Ertan Acar “Dünyanın birçok ülkesinde uygulanan bu modeli biz Türkiye’nin yapısal özelliklerine uyumlu olarak yeniden düzenledik. Araştırma sayesinde şirketlerimiz kurum değerlerini artırmak adına nasıl bir yol haritası izlemeleri gerektiğini belirleyebilecekler. İtibar Endeksi, ekonomik ve finansal içerikli olarak belirlenmiş sektörlerde uygulanıyor. Biz ‘Türkiye İtibar Endeksi’ ile itibarın oluşumunu ve gelişimini etkileyen değişkenlerin ve faktörlerin, izlenmesinde ve değerlendirilmesinde alt yapı sağlıyoruz. Enflasyondaki yükselmeye bağlı fiyatlarda yaşanan artışlar tüketicinin satın alma davranışlarını etkiliyor. Bu seneki araştırma ile müşterilerin düşen satın alma gücünü dikkate alan firmaların müşteri nezdinde öne çıktığını gözlemledik” dedi.
Kadınlar da Şenpiliç’i tercih ediyor
Türkiye İtibar Akademisi tarafından hayata geçirilen ve 2011 yılında “Türkiye İtibar Endeksi” ile başlayan araştırmalara bu yıl bir yenisi daha eklendi ve “Kadın Marka Tercih Endeksi” de dahil oldu. Sadece kadın hedef kitlenin tercihleri üzerine yapılan araştırmada Şenpiliç “kadınların en çok tercih ettiği markalardan biri” oldu.
Türkiye İtibar Akademisi, kadın hedef kitlenin tercihleri üzerine yapılan araştırmada akaryakıttan, bankacılığa, giyimden mücevhere, gıdadan ev tekstiline tam 66 sektörü inceledi. Araştırmanın sonuçlarına göre Şenpiliç gıda sektöründe kadınların tercih ettiği markalardan biri oldu.
K250 NEDEN ÖNEMLI?
Pazarlama faaliyetlerinde önemli bir yere sahip olan kadın hedef kitle özelinde yapılan araştırma hakkında Türkiye İtibar Akademisi Başkan Yardımcısı Özüm Acar, günümüzde kadınların genellikle satın alma kararlarında etkili bir rol oynadığına değinerek, “Kadınlar marka tercihlerinde, bir markanın ürünlerinin tasarımından ambalajına, reklam kampanyalarından sosyal medya etkileşimlerine kadar birçok farklı alanda belirleyici olabilir. Biz de Türkiye İtibar Akademisi olarak bu tercihleri incelemek istedik ve Kadın Marka Tercih Endeksi’ni hayata geçirdik” dedi.
“Kadınların marka tercihlerini araştırmak, bir markanın pazarlama stratejilerini, ürünlerini ve müşteri memnuniyetini iyileştirmek için önemli bir araçtır” diyen Acar, “Bursa Teknik Üniversitesi raportörlüğünde yaptığımız araştırmamızda Türkiye geneli ve 66 sektörü ele aldık. 20 Mart – 20 Nisan 2023 tarihleri arasında, bilgisayar destekli telefonla arama yöntemi kullanarak Türkiye genelinde 6.800’ün üzerinde arama ile 18-55 yaş ve üstü kadınlara marka tercihleri soruldu. Bunun neticesinde de yaklaşık 1.000 marka arasından dereceye giren 250 marka belirlendi” dedi.