Besin Değerleri

Besin oranı yüksek, lezzetli ve yağ oranı düşük yiyeceklerle beslenmek isteyen herkes öğünlerinde, genellikle piliç çeşitlerine yer veriyor. Piliç eti, en çok tüketilen et türlerinden biri…   Çünkü piliç; kalori, sodyum, kolesterol gibi zararlı maddeleri içermeyen, tam tersine az yağlı protein, demir, bol miktarda vitamin ve ayrıca riboflavin, niasin, fosfor,

Okumaya Devam Et

Aile Beslenmesi

Sağlıklı yemek, “sıkıcı veya lezzetsiz yemek” demek değildir. Sağlıklı beslenmeyi, öğünlerde çeşitliliği sağlayarak sıkıcı olmaktan çıkarmak mümkün. Beslenme uzmanlarına göre, öğünlerin 1/3’ü piliç gibi yağsız proteinden, kalan 2/3’ü ise sebze, meyve ve tahıldan oluşmalı. Her öğünde, yanında bir miktar tahıl, sebze veya meyveyle birlikte piliç, hindi, balık, bakliyat gibi yağsız

Okumaya Devam Et

Pişirirken

Pişirirken Genel anlamda protein değeri yüksek olan besinler bakterilerin üremesi için çok daha uygun yiyecekler olarak tanımlanmaktadır. Bu nedenle protein değeri yüksek tavuk etinin de bakteri üretmesi açısından riskli olduğunu unutmamak gerekir. Dolayısıyla saklama koşullarına dikkat edildiği gibi pişirme koşullarına da dikkat etmek çok önemlidir. Tencerede, ızgarada, fırında veya tercihiniz

Okumaya Devam Et

Pilice Lezzet Katmak

Pilici pişirmeden önce, pişirme esnasında veya piştikten sonra değişik çeşnilerle ve yöntemlerle lezzetlendirmek, etin tadını ve dokusunu son derece zenginleştirecektir. Tavuk haşlanırken içine 1 diş sarımsağı soymadan atmak, tavuğun lezzetini çok daha farklı yapar.  Tavuk fırından çıktı… Eğer hemen yenmeyecekse fırından çıktığı anda folyo kağıdına sıkıca sarmak, tavuğun yumuşacık kalması

Okumaya Devam Et